mana-setari

VIZIUNEA UNPR Platforma Program UNPR 2016 – 2020

 

VIZIUNEA UNPR

     Platforma Program UNPR 2016 – 2020

UNPR-ul promovează interesele membrilor săi.

  1. Împreună mai puternici și mai eficienți

Derularea afacerilor oricărei companii, indiferent de mărime este influențată de multe ori de factori externi, ce nu pot fi contracarați în mod singular. UNPR-ul militează pentru unitate în abordarea problemelor majore cu care se confruntă mediul de afaceri.

 

  1. UNPR- partener respectat al tuturor instituțiilor importante locale și naționale.

Venind cu propuneri, soluții, variante reale, concrete privind dezvoltarea mediului de afaceri în colaborare cu instituțiile locale și naționale, UNPR trebuie să se impună ca un partener vital pentru acestea.

 

  1. UNPR-punte de legătură în afaceri, între companiile private din România.

Esența existenței companiilor private, membre a UNPR, este afacerea, business-ul. Plecând de la această realitate, UNPR trebuie să facă demersuri care să îi apropie pe oamenii de afaceri din organizație între ei sau de alte companii din țară, deschizându-le noi orizonturi de business în zone din țară, în care nu au ajuns încă.

 

  1. UNPR-poartă deschisă spre mediile de afaceri din lume.

Bogata experiență și zestre de relații internaționale acumulate de UNPR, trebuie fructificată în folosul membrilor UNPR, care doresc să-și extindă afacerile și în alte țări.UNPR trebuie

 

  1. UNPR-exemplu în accesarea fondurilor UE.

România va reuși să-și sporească viteza de dezvoltare economică și prin accesarea de fonduri EU, iar UNPR trebuie să fie nu doar un vector de promovare al acestor fonduri, ci chiar un exemplu în realizarea unor proiecte care să slujească mediului de afaceri din România, din fonduri UE.

 

  1. UNPR-platformă de interes pentru fiecare membru.

Fiecare dintre noi, membrii Uniunii, trebuie să ne găsim o zonă de interes în cadrul UNPR. Dacă nu se va întâmpla acest lucru, nu mai există rațiunea de-a fi membru.

61540252

 

Modalități concrete de acțiune a organizațiilor locale/regionale ale UNPR

 

 

  1. Politicile administrațiilor locale de impozitare, de funcționare, de promovare, etc. a companiilor private din județe nu pot fi influențate decât dacă mediul de afaceri este unit, forța lui rezidând din mulțimea membrilor unei organizații patronale (exemplu: scăderea taxelor și impozitelor locale pe clădiri la persoane juridice se va face doar dacă mulțimea celor care o cer este cu adevărat importantă).

 

Atitudinea, de multe ori abuzivă, a organelor de control locale (ITM, OPC, Finanțe) nu poate fi estompată dacă reprezentantul mediului de afaceri nu are forța necesară. Concurența neloială, piața neagră nu pot fi înlăturate de o mișcare patronală slabă.

 

V-am dat aceste exemple pentru că, în anumite județe, reprezentanții mediului de afaceri au avut succes în apărarea intereselor companiilor private în raport cu problemele semnalate mai sus.

 

  1. Realizarea unor parteneriate cu cele mai importante instituții locale și naționale oferă UNPR-ului posibilitatea de a participa activ la acțiuni sau la luarea unor decizii importante pentru mediul de afaceri:

 

  • Parteneriatul cu Primăria Municipiului, reședința de județ, oferă posibilitatea constituirii unor comisii :

-de monitorizare a achizițiilor publice organizate de municipalitate;

-economice, de consultare a mediului de afaceri în hotărârile consiliului

local, cu componentă economic;

-realizarea unor proiecte pe fonduri UE.

 

  • Parteneriatul cu Consiliul Județean-oferă oferă posibilitatea, de asemenea, participării UNPR-ului la luarea unor decizii importante pentru mediul de afaceri din județ. Parteneriatul cu Universitatea-oferă posibilitatea de a realiza stadii de practică reale, active, studenților, în companii interesate.

 

  • Posibilitatea realizării unor proiecte pe fonduri UE, deosebit de importante pentru mediul de afaceri și cel universitar.

 

  • Parteneriatul cu instituțiile de control-oferă posibilitatea unei conlucrări în reducerea atitudinii abuzive a reprezentanților acestor instituții, care efectuează controale, precum și estomparea concurenței neloiale și a pieței negre.

 

Se pot deschide linii verzi telefonice, 24 de ore din 24, unde oamenii de afaceri pot semnala toate neregulie apărute în mediul de afaceri local sau național.

 

  1. Nu trebuie să uităm că prima noastră calitate ca membri ai UNPR, este aceea de om de afaceri, reprezentanți ai unor companii private.

 

Dacă facem parte din marea familie a UNPR-ului, haideți să facem afaceri în primul rând între noi !!! Apoi, având membri de-ai noștri în toate județele putem facilita pentru firmele interesate, realizarea unor contacte sau posibilități de extindere a afacerilor lor și în alte zone, unde încă nu au ajuns.

 

 

Realizarea unei platforme de cerere și ofertă pe site-ul UNPR și pe cel al organizațiilor membre este obligatorie. De altfel, fiecare organizație locală sau regională trebuie să aibă propriul site.

 

  1. Legăturile, relațiile pe care UNPR le are cu organizații similare din alte țări trebuie valorificate în așa fel încât companiile membre UNPR să-și poată găsi mai repede și în siguranță parteneri de afaceri în afara țării.

 

De asemenea, se pot realiza misiuni economice comune, participări comune la târguri internaționale, se pot promova zone comune (în special pe granițele României) economice atractive pentru investitori din țări mai îndepărtate. (pachete turistice comune româno-maghiare, româno-bulgare, româno-moldovene, româno-sârbe).

 

  1. Trebuie să existe o adâncă preocupare din parte UNPR de a realiza proiecte pe fondurile UE – centre de afaceri, publicații, cursuri pentru angajați, cursuri de perfecționare pentru angajatori, spații de producție, activități care au sprijinit mediul de afaceri sunt doar câteva exemple din ceea ce s-a făcut în România pe fonduri europene de către organizații patronale, în parteneriat cu alte instituții și ONG-uri. Putem gândi împreună astfel de proiecte cu impact zonal și național.

 

Unitate, parteneriat, punte de legătură, inovație prin proiecte trebuie să însemne UNPR-ul pentru cei pe care dorim să îi convingem să ni se alăture.

 

Pentru a face primii pași concreți în a determina firmele private să se înscrie în organizațiile noastre vă propunem un pachet minim de servicii pe care să îl oferim.

 

Este un pachet pe care l-am experimentat la Bihor și i-a lămurit pe mulți patroni că noi chiar putem face ceva concret pentru ei.

 

Acest pachet presupune asigurarea de către organizație a următoarelor servicii :

 

  • Asistență juridică primară gratuită
  • Patriciparea gratuită la cursuri de perfecționare profesională și managerială
  • Serviciu gratuit de marketing direct, distribuire de materiale promoționale prin intermediul consultanților UNPR către membrii acesteia
  • Acces gratuit la pagina de oportunități de afaceri în care se pot posta cereri și oferte de produse și servicii de pe site-ul UNPR
  • Preanaliza economico-financiară gratuită în vederea accesării fondurilor structurale ale UE
  • Statut de invitat la toate evenimentele UNPR
  • Simpozioane, conferințe, evenimente mondene etc
  • Contacte de afaceri naționale și internationale
  • Facilitarea participării la târguri și expoziții
  • Înscrierea gratuită pe site-ul UNPR.

Ioan Lucian                                                              

Președinte

Uniunea Națională a Patronatului Român

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *