foto suplac bors

Realism capitalist pe santierul Bors-Suplacul de Barcau

Vineri, 7 octombrie, la primaria Marghita, o delegatie a FPB si UNPR formata din Vasile Fonoage, Angela Tebies, Jurca Constantin, Dorel Puchianu, implicati in demersurile federatiei demarate din 2014 pentru terminarea autostrazii, impreuna cu primarul orasului, Pocsaly Zoltan, a realizat prima intilnire de lucru privind urgentarea terminarii tronsonului de autostrada Bors-Suplacu de Barcau.

Intilnirea a avut loc cu coordonatorul companiei spaniole, castigatoare a licitatiei, Consortiului Corsan-Corviam Construccion S.A. Dl Victor Constantinescu, un manager cu expierente in constructia de autostrazi in Spania, Gibraltar, Maroc, sa.

Vasile Fonoage, coordonatorul initiativei FPB si a UNPR de finalizare urgenta a “tronsonului problema” a reactualizat eforturile organizatiei cu toti ministrii transporturilor, sefi CNADNR, responsabili in aceasta directie din 2014 pana in prezent.

Discutiile au facut lumina in cauzele care au determinat ca lucrarile acestui santier sa demareze cu aproape doi ani intarziere. Cauza fundamentala este una singura, birocratizarea excesiva si lenta a acordurilor necesare reautorizarii lucrarii.

Astfel o lista intreaga de detalii tehnice ale lucrarilor efectuate si afectate de o conservare tehnica neadecvata, elemente cum sunt linia rosie, pila centrala, refacere proiectului unui pod, al iluminarii acestuia, organizarea de santier intarziata de reglementari ridicol limitate ale serviciilor de vidanjare, acorduri incrucisate ale mediului de la organe locale cu cele centrale, toate aceste detalii au fost necesare a fi rezolvate, pentru ca, o data ce se schimba constructorul de la o lucrare deja autorizata, autorizatia insasi trebuie refacuta, nu actualizata doar cu schimbarea intervenita.

La intrebarea delegatiei FPB si UNPR privind exproprierile, reprezentantul grupului spaniol a apreciat ca aici intradevar problema este rezolvata printr-o HG care in sfarsit a rezolvat blocajul continuarii lucrarilor, in sensul in care chiar daca proprietarul nu este de acord cu pretul oferit(de piata), odata publicata in BO decizia de expropiere, aceasta devine executiva, proprietarul urmand sa se adreseze justitiei si deci constructorul nu va sta in loc, asa cum se intimpla cu ani in urma.

Toate la un loc au facut ca doar in aceasta luna portiunea de la km 11 la km 30 sa fie pregatita pentru inceperea lucrarilor. Evident ca termenul de iulie 2017 al finalizarii intregului tronson stabilit in 2014, nu poate fi indeplinit, emitandu-se un termen realist de 30 de luni al receptiei finale. Mediul de afaceri local si national prin FPB si UNPR si-a oferit toata sustinerea si sprijinul concret al membrilor pentru a ajuta Consortiul in executarea acestei investitii intr-un termen cat mai scurt.

Atat partea spaniola cat si FPB au stabilit de comun acord un program periodic de intilniri informale si de colaborare reciproca pentru atingerea unui obiectiv atat de dorit de bihoreni, autostrada care sa ne lege ca in vest, de vest.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *